خطاهایی در طراحی و چیدمان فروشگاه ها و سوپرمارکت ها

خطاهایی در طراحی و چیدمان فروشگاه ها و سوپرمارکت ها که در دراز مدت سبب کاهش مشتریانتان می شود را بشناسید :

 گاهی اوقات هنگام طراحی سوپرمارکت خطاهایی از سمت فروشندگان سوپرمارکت ها سر می زند که می تواند ضرر مالی زیادی را برای صاحبان کسب و کار به همراه داشته باشد. پس لازم است فروشندگان این خطاها را بشناسند تا از بروز آن ها پیش گیری کنند. در این مقاله می خواهیم چند مورد از این خطاها را بررسی کنیم.

عدم انجام دقیق بازرسی از تاسیسات مغازه :

فضای سوپرمارکت شما ممکن است برای رفع نیازهای شما مناسب باشد، اما ممکن است مشکلات پنهانی وجود داشته باشد. مشکلاتی مانند قرار گرفتن نادرست و غیراستاندارد وسایل الکتریکی و واحدهای تهویه مطبوع ضعیف. قبل از آن که مکانی را برای سوپرمارکت خود انتخاب کنید لازم است این موارد را به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار دهید. می توانید از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا مشکلی پنهان نماند. عدم توجه به این قضیه و نادیده گرفتن آن ممکن است در اینده هزینه زیادی را برای شما در پی داشته و کسب و کار شما را برای مدتی دچار اختلال کند. اگر چنین مشکلاتی را پیدا نکردید، مبلغی را برای رفع مشکلات احتمالی و پیش بینی نشده در آینده کنار بگذارید.

بعد از بررسی فضای مغازه و رفع مشکلات آن، نوبت به طراحی و چیدمان محصولات درون قفسه فروشگاهی می رسد. شاید تصور کنید این کار بسیار راحت است و می توانید محصولات را به هر شکلی که می خواهید درون قفسه ها بچینید. اما باید بگوییم که اشتباه فکر می کنید. بدون داشتن اطلاعات در این زمینه شانسی برای موفقیت و جذب مشتری ندارید. الویت چیدمان کالا در قفسه های فروشگاهی بسیار مهم است که باید آن را رعایت کنید. خطاهای دیگری نیز در چیدمان قفسه فروشگاهی وجود دارند که می تواند سلامت مشتریان را به خطر بندازد. فروشندگان مواد غذایی در قبال جان، مال و سلامت افرادی که به آن ها اعتماد کرده و از آن ها خرید می کنند، مسئول هستند. با شناخت این خطاها و رعایت نکات ساده ای می توانید از بروز مشکل جلوگیری کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنید. چند موارد از این خطاها را بررسی می کنیم:

چیدمان مواد غذایی در معرض تابش آفتاب :

مواد غذایی مختلف شرایط نگه داری متفاوتی دارند. بعضی از مواد مانند لبنیات و فراورده های گوشتی برای تازه و سالم ماندن نیازمند نگه داری در یخچال در دمایی بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد هستند. گروه دیگری از مواد غذایی باید در فضای یخچال فروشگاهی و در دمای زیر صفر قرار گیرند. زیرا میکروب هایی در این گروه از مواد غذایی وجود دارد که رشد آن ها فقط با انجماد متوقف می شود. برخی از مواد خوراکی را می توان در دمای معمولی و در محیط سوپرمارکت نگه داری کرد. اما این به این معنی نیست که می توانید آن ها را در هر قسمتی از مغازه که خواستید بچینید. آن ها باید در سایه و به دور از نور آفتاب قرار بگیرند. مانند بطری های آب معدنی، نوشابه ها، شیشه های روغن و … . قرار دادن مواد غذایی در معرض نور آفتاب موجب فاسد شدن آن ها شده و به شما ضرر مالی می رساند.

قرار دادن مواد شوینده در کنار مواد غذایی :

چیدن مواد شوینده و مواد غذایی نزدیک به هم کار بسیار اشتباهی است که بعضی از فروشندگان سوپرمارکت ها نادانسته آن را انجام می دهند. خوراکی های مختلف، خصوصا آن هایی که درصد چربی آن ها نسبتا بالاتر است، مانند لبنیات یا مغزیجات، بوی مواد شوینده را به راحتی جذب می کنند. همچنین در ترکیبات بعضی از مواد شوینده از مواد شیمیایی استفاده شده که برای بدن انسان مضر بوده و ممکن است مانند سم در بدن عمل کنند. بنابراین مواد خوراکی و مواد شوینده را با فاصله از هم در قفسه ها بچینید.

 

 

عدم توجه به تاریخ انقضای مواد غذایی :

یکی از خطاهایی که می تواند خطر آفرین باشد، توجه نکردن به تاریخ انقضای محصولات است. این خطا می تواند هم از سوی فروشنده و هم از طرف خریدار رخ دهد. عدم توجه به این موضوع می تواند باعث مسمومیت ناشی از مصرف مواد غذایی فاسد شود. همیشه تاریخ انقضای مواد غذایی را چک کنید. محصولاتی را که زمان استفاده از آن ها کوتاه تر است را در قسمت جلوی قفسه و در دسترس قرار دهید. همچنین می توانید تخفیفاتی را برای چنین محصولاتی در نظر بگیرید تا زودتر به فروش برسند. مواد غذایی فاسد را بلافاصله دور بندازید.

تیم با تجربه پروشلف با بررسی همه جانبه سوپر مارکت و فروشگاه شما بهترین پیشنهاد ها را در  برای مدیریت فروشگاه اختیار شما می گذارند. برای دریافت مشاوره با ما در تماس  باشید.

برای دیدن نمونه کارهای ما اینجا کلیک کنید.

احتیاج به کمک دارید ؟

آیا سوالی یا نظری در رابطه با شرکت پروشلف دارید؟
بوسیله فرم روبرو پیام خود را مستقیم به دست مدیریت برسانید